Saturday, April 3, 2010

Manyelusuri Serambi Mekah

Alhamdulillah, Allah telah memberi diri ini peluang untuk sekali lagi menjejakkan kaki di bumi bertuah ini. setelah sekian lama berhajat untuk datang ke tanah purnama ini, akhirnya impian ini dipenuhi oleh Allah. Alhamdulillah.

Perjalanan ku bermula dari jalan raja laut. Setelah singgah di beberapa destinasi utk mengisi minyak dan berehat sebentar, akhirnya kami sampi di bumi Kelantan Darul Naim. Singgah di Masjid Machang untuk solat Subuh. Alhamdulillah, satu kebanggan melihat 3 saf penuh untuk solat subuh di masjid.

Seterusnya menuju ke destinasi utama, PULAU MELAKA. Bertemu dengan seorang ulama' dan pemimipin yg amat dihormati. Semoga Allah memberi kekutan kepada beliau untuk terus berjuang di jalan Nya. Berebut-rebut masing-masing nak ambil gambar (termasuklah saya..hehe), namun terpancar wajah yg tidak selesa di muka beliau. ulama' tidak sama dengan artis. Mereka tidak mengejar glamour. Yang mereka inginkan adalah supaya sumbangan mereka dapat mendekatkan manusia kepada Allah. Namun adakah mengambil gambar dengan beliau akan mendekatkan diri kita dengan Allah. Adakah semata-mata untuk menunujuk-nunjuk. Mmm.. tanyalah diri sendiri.

Sekian sahaja buat waktu ini. Bersambung...

Pengkalan Chepa 11.11

2 comments:

Anonymous said...

Salam..moga perjuangan anda adalah utk selamanya n fi sabilillah..amiinn.tahniah tok pejalanan yg bermakna ni :) May Allah bless u+di mudah kn segalamya atas izin n Rahmat Dia yg Maha Luas.

izzudin said...

salam perjuangan..moga selamat pulang..